AB Komisyonu Alphabet, Apple ve Meta'ya dava açtı

vıcık

New member
AB Komisyonu, Google'ın ana şirketi Alphabet, iPhone üreticisi Apple ve Facebook'un ana şirketi Meta'ya karşı rekabet davası açtı. Brüksel'den gelen şüphelere göre, Komisyon'un Pazartesi günü açıkladığı gibi şirketler, dijital pazarlara yönelik yeni yasanın gerekliliklerine uymak için yeterince çaba göstermiyor. AB, yasayla dijital şirketlerin pazar gücünü sınırlamak istiyor; yasayı ihlal etmeleri halinde milyarlara varan para cezalarıyla karşı karşıya kalacaklar.

AB'nin Dijital Komiseri Thierry Breton, yasanın Mart ayı başında yürürlüğe girmesinden bu yana şirketlerin değişiklikleri zaten duyurduğunu vurguladı. “Ancak Aphabet, Apple ve Meta tarafından önerilen çözümlerin taahhütlerini karşıladığına ikna olmadık” diye açıkladı. Komisyon, şirketlerin yeni kurallara uyum sağlamasına yardımcı olmak için “aylardır” şirketlerle görüşmelerde bulunuyor.

Apple: iPhone kullanıcıları önceden yüklenmiş uygulamaları silemez


Rekabet gözlemcileri, diğer şeylerin yanı sıra, Alphabet'in Google Haritalar veya Google Alışveriş gibi kendi hizmetlerine Google arama motoru sonuç listesinde haksız rekabet avantajı sağlayıp sağlamadığını araştırıyor. Apple örneğinde Komisyon, iPhone kullanıcılarının bazen önceden yüklenmiş uygulamaları silememeleri ve cep telefonlarındaki bazı varsayılan ayarları değiştirememeleri nedeniyle endişelerini dile getirdi.

Alphabet ve Apple ayrıca uygulama geliştiricilerini dolaylı olarak şirket içi uygulama mağazalarını kullanmaya zorlamakla da suçlanıyor. Alphabet işletim sistemi Android olan cep telefonlarında bu Google Play Store'dur; iPhone'larda Apple'ın App Store'u önceden yüklenmiştir. İddialara göre şirketler, diğer sağlayıcıların ilgili uygulama mağazasını kullanmadan fiyatlar hakkında bilgi vermesini veya sözleşme imzalamasını engelliyor.

Meta Grup'a yönelik soruşturma, Facebook ve Instagram platformları için çok eleştirilen bir ödeme modeliyle ilgili: Kullanıcılar artık reklam görmek istemezlerse aylık en az 9,99 avro ücret ödeyebiliyor. Yalnızca kişiselleştirilmiş reklamları kabul edenler platformları ücretsiz olarak kullanmaya devam edebilir. AB Komisyonu, kullanıcıların dolaylı olarak verilerini aktarmaya zorlandığından şüpheleniyor.

AB, Dijital Piyasalar Yasası (DMA) ile İnternet'in sözde bekçilerinin pazar gücünü sınırlamak istiyor. Google'ın ana şirketi Alphabet, Amazon, Apple, Tiktok'un ana şirketi Bytedance, Meta ve Microsoft için Mart ayının başından bu yana daha katı kurallar yürürlükte. Komisyonun soruşturmalarında yeni yasanın ihlal edildiğini tespit etmesi durumunda şirketler, küresel yıllık cirolarının yüzde onuna varan cezalarla karşı karşıya kalacak.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.